Stručný popis služby MojeBanka Business

Obecná část

Orientace na obrazovce

Po úspěšném přihlášení do relace služby MojeBanka Business se uživateli zobrazí okno rozdělené na tři rámy:

Levý rám – zde je umístěna nabídka všech funkcí služby mojebanka.
Pravý rám – mění se v souladu s vybranou funkcí a slouží pro zadávání či čtení údajů.
Horní rám – zde uživatel vybírá subjekt a účet, se kterým chce momentálně pracovat. Při přepnutí do jiné funkce se vybraná funkce přednastaví pro zde (v horním rámu) zobrazený účet. Při zvolení jiného subjektu se zobrazí přehled účtů daného subjektu.

Uživateli jsou v rámci relace zpřístupněny zároveň všechny účty, které zařadil do obsluhy, nebo k jejichž obsluze byl zmocněn jinou osobou ve smlouvě o službě MojeBanka Business.

Stručný popis obsluhy aplikace MojeBanka Business

Po přihlášení se jako první automaticky zobrazí okno PŘEHLED ÚČTŮ, obsahující všechny účty zvoleného subjektu, které jsou uživateli zpřístupněny. Tuto funkci je možno opětovně vybírat z nabídky menu v levém rámu.

Seznámit se s aktuálně použitelným zůstatkem na vybraném účtu může uživatel volbou PŘEHLEDY | Aktuální použitelný zůstatek nebo pomocí tlačítka Aktuální použitelný zůstatek z PŘEHLEDU ÚČTŮ.

K zobrazení přehledu obratů na účtu slouží PŘEHLEDY | Přehled obratů.

Ve funkci PŘEHLEDY | Transakční historie je možno získat přehled o všech zúčtovaných příkazech v rámci Komerční banky, tj. nejen pořízených v rámci služby MojeBanka Business.

Transakční historie je přístupná 730 kalendářních dnů do minulosti s postupným dohráváním od 1. 8. 2015, nikoliv však za období před dnem uzavření smlouvy o používání přímého bankovnictví.

Transakční historii lze zobrazit také pomocí tlačítka Transakční historie z PŘEHLEDU ÚČTŮ.

Zúčtované příkazy, které prošly nočním zpracováním vnitřním systémem Komerční banky, je možno ze systému služby MojeBanka Business získat pro případné využití v účetním systému uživatele pomocí funkce PŘEHLEDY | Stažení účetních dat.

Příkazy je možno zadávat buď přímo jako online příkazy (viz PLATEBNÍ PŘÍKAZY | ...), nebo dávkovým způsobem (viz DÁVKOVÉ PŘÍKAZY | Odeslání dávky do banky).

Na odeslání příkazů ke zpracování bankou musí mít uživatel, který je do banky odesílá, dostatečné limity (viz oddíl Autorizace plateb nebo Autorizace dávek). Jinak jsou příkazy udržovány pouze v seznamech (PLATEBNÍ PŘÍKAZY | Příkazy k autorizaci nebo DÁVKOVÉ PŘÍKAZY | Dávky k autorizaci), odkud je může kterýkoliv z oprávněných uživatelů odeslat do banky nebo smazat.

Služba umožňuje i vícenásobnou autorizaci, tj. podpis příkazu či dávky více osobami, jejichž samostatné limity by byly k odeslání nedostatečné.

Přímo zadané příkazy budou bankou zpracovány online (po přijetí příkazu bude snížen použitelný zůstatek u účtu), odeslané dávkové příkazy budou zařazeny k dávkovému (nočnímu) zpracování.
Příkazy, pořízené online s dopřednou splatností (tj. zpracovávají se až v den splatnosti) a odeslané do banky, jsou do data splatnosti zobrazeny v seznamu PLATEBNÍ PŘÍKAZY | Přehled příkazů se stavem "čekající". V tomto seznamu je lze upravovat či mazat. Dávkově pořízený příkaz s dopřednou splatností je možné smazat prostřednictvím aplikace MojeBanka Business pouze v den zadání (odeslání do banky) do 18:00 h. V jiný den (nejpozději však v den splatnosti před přijetím příkazů ke zpracování) je nutné pro zrušení příkazů navštívit pobočku Komerční banky.

Jestliže uživatel při vyplňování formuláře (např. příkazu) přepne do jiné funkce, aniž by předtím stiskl některé z tlačítek pro vyvolání akce (např. odeslání), jsou data z tohoto formuláře smazána.

Pro snadné vyhledávání pořízených online příkazů slouží menu PLATEBNÍ PŘÍKAZY | Přehled příkazů a pro vyhledávání pořízených dávek DÁVKOVÉ PŘÍKAZY | Přehled dávek.

Pro zobrazování většího počtu příkazů v přehledech je použito stránkování, tj. další položky jsou zobrazeny na další stránce.

Pro lepší orientaci v obsluhovaných účtech nabízí služba mojebanka možnost pojmenovat tyto účty svými názvy a pro snazší zadávání příkazů definovat šablony příkazů – viz NASTAVENÍ | NASTAVENÍ UŽIVATELŮ | Pojmenování a řazení účtů, nastavení subjektu a HLAVNÍ MENU | PLATEBNÍ PŘÍKAZY | Šablony příkazů.
Pojmenování, řazení účtů, nastavení subjektu i šablony příkazů jsou svázány s daným uživatelem, tzn., že každý uživatel si vytváří vlastní pojmenování a šablony a ostatní uživatelé je nevidí. Uživatel nesmí užít pro pojmenování název, který je již definován, tj. nesmějí existovat dva stejné názvy.

Funkcí, podobnou šablonám příkazů, jsou také PLATEBNÍ PŘÍKAZY | Pravidelné platby. Funkčnost Pravidelné platby umožňuje umístit vybrané šablony platebních příkazů (z již existujícího seznamu šablon) do nového okna Pravidelné platby, což usnadní zadávání opakujících se plateb. V tomto okně lze měnit pouze

Banka také provádí tzv. vícekolové zpracování platebních příkazů. Systém vícekolového zpracování příkazů byl vytvořen z důvodu optimalizace finančního toku na účtech klienta. Každý příkaz k úhradě v CZK, v CM i zahraniční platba mohou být zařazeny do tohoto vícekolového zpracování příkazů; systém vícekolového zpracování je určen pouze pro online platby.

Do tohoto systému jsou zařazovány pouze ty online příkazy, které se nepodaří zúčtovat ihned po podpisu uživatelem z důvodu nedostatku finančních prostředků, u příkazů s dopředným datem splatnosti ty, které se nepodaří zúčtovat ihned, jakmile nastane jejich splatnost. V takovém případě budou tyto nezúčtované platby ve stavu "čekající" až do dalšího kola zpracování. Během zpracování je stav příkazu "zpracovává se". V případě, že v některém z kol bude na klientském účtu dostatek prostředků, dojde k řádnému zúčtování platby a změně jejího stavu ze stavu "zpracovává se" na "zaúčtováno".

Pravidla zúčtování – dopředná splatnost

Pravidla zúčtování – běžná splatnost (okamžitá)

U příkazů, které se nepodaří v některém z kol zaúčtovat z důvodu nedostatku finančních prostředků, se změní stav příkazu na "čekající" a tyto platby se účastní dalších kol zpracování.

Teprve v případě, že ani po posledním kole pokusu o zpracování (v závislosti na typu platby) nebude na účtu klienta dostatek finančních prostředků na zaúčtování této platby, bude platba odmítnuta a stav platby změněn ze stavu "zpracovává se" na stav "zamítnuto".
 
 

Pro prohlížení údajů o subjektu, uživateli či účtech jsou zde PROFILY v menu NASTAVENÍ.
Nastavení přístupů a limitů zmocněných osob je umožněno prostřednictvím menu NASTAVENÍ | NASTAVENÍ UŽIVATELŮ.

Pro získání všeobecných informací Komerční banky o aktualitách, kurzech měn a cenných papírů, sazebníku, úrokových sazbách termínovaných účtů, produktech a službách použijte volbu INFORMACE KB.

Pro získání informací o stavu účtů, stavu plateb a dávek, o operacích platební kartou, o zahraničních platbách apod. MojeBanka Business nabízí nastavení zasílání těchto informací e-mailem, faxem či pomocí GSM-SMS na klientem stanovenou adresu v menu OZNÁMENÍ.

Pro nastavení adresátů a přehled adresátů, kterým budou vybrané informace zasílány, je zde funkce Adresář příjemců oznámení.

Pro získání informací o zasílaných oznámeních slouží funkce Přehled oznámení.

Velmi užitečnou funkcí je zasílání informací o neprovedených platbách, které lze nastavit v menu OZNÁMENÍ | Oznámení o platbách | Neprovedené.

Pro ukončení relace je v nabídce volba ODHLÁŠENÍ.

Aktivní operace

V případě použití certifikátu v souboru je třeba veškeré aktivní operace (např. platební příkazy) provedené přes službu MojeBanka Business autorizovat osobním certifikátem v souboru a na vyžádání také autorizačním SMS kódem, který bude KB posílat na Vámi registrované telefonní číslo. Pokud nemáte registrované telefonní číslo pro příjem autorizačních SMS kódů, proveďte registraci telefonního čísla na pobočce KB. Poté se můžete s nově vygenerovaným certifikátem přihlásit do aplikace MojeBanka Business a provést požadované aktivní operace.

Příkaz k úhradě v CZK – online

Umožňuje zadání jednorázového příkazu k úhradě v CZK (české koruny) jak v rámci Komerční banky, tak v rámci celé České republiky, následné zobrazení příkazu bez možnosti úpravy, jeho podepsání elektronickým podpisem uživatele nebo PINem k certifikátu na čipové kartě a odeslání do banky ke zpracování, příp. uložení do seznamu Příkazy k autorizaci (k pozdějšímu odeslání). Uživatel může využít službu expresní platba. Expresní platby umožňují klientům jednak maximálně využít úročení na debetovaném účtu, a dále zkracují lhůtu doručení partnerovi. V ideálním případě jsou připsány v partnerské bance v den splatnosti a nejpozději v obchodní den následující po dni splatnosti. Expresní platby musí být odeslány ke zpracování do 13:00 v den, kdy je jejich splatnost.
Je rovněž možné zadat příkaz k úhradě s dopředným datem splatnosti.
Příkaz k úhradě je možné použít pro platbu z běžného účtu či účtu termínovaného (pouze v rámci jednoho subjektu a v den splatnosti TD). Některá čísla účtů mohou obsahovat předčíslí – to je od čísla účtu odděleno pomlčkou. Tato pomlčka se zadává, pouze následují-li za ní alespoň 4 číslice.
Některá čísla účtů mají dvě pomlčky – první odděluje předčíslí od čísla účtu a druhá pomlčka (na čtvrté pozici zprava) je součástí čísla účtu. Tuto druhou pomlčku nezadávejte!

Příklady:

Pro účet číslo zadávejte
104-061 104061
19-104061 19-104061
19-104-061 19-104061

Pokud se jedná o nově založený účet, je možné, že aktivní operace bude možné provádět až dva obchodní dny po založení účtu.

Příkaz k úhradě v CZK – online - termínovaný účet

Platbu z termínovaného účtu lze provádět v den splatnosti účtu, ale pouze v rámci jednoho subjektu. Lze také pořizovat platební příkaz z běžného účtu klienta na termínovaný účet (termínovaný účet musí být v den své splatnosti). Stejně tak lze posílat platební příkaz z termínovaného účtu na termínovaný účet (oba účty musí být splatné ve stejný den).

Příkaz k úhradě v cizí měně – online

Slouží pro zadání jednorázového příkazu k úhradě v cizí měně v rámci Komerční banky (nebo pro platbu v rámci České republiky, pokud se jedná o platbu v CZK z cizoměnového účtu), následné zobrazení příkazu bez možnosti úpravy, jeho podepsání elektronickým podpisem uživatele nebo PINem k certifikátu na čipové kartě a odeslání do banky ke zpracování, příp. uložení do seznamu Příkazy k autorizaci (k pozdějšímu odeslání).
Je možné zadat příkaz k úhradě s dopředným datem splatnosti, kdy pro přepočet měn se použije kurz platný v den splatnosti.
Příkaz k úhradě je možné použít pouze pro platbu z běžného účtu či účtu termínovaného (pouze v rámci jednoho subjektu a v den splatnosti TD).

Pokud se jedná o nově založený účet, je možné, že aktivní operace bude možné provádět až dva obchodní dny po založení účtu.

Klienti, kteří mají uzavřenu příslušnou smlouvu mohou využívat příkaz k úhradě v cizí měně s individuálním FX kursem.

SEPA platba – online

Slouží pro zadání platby v EUR do tzv. SEPA oblasti (Jednotné eurové platební oblasti). SEPA oblast tvoří státy Evropského hospodářského prostoru (země Evropské unie, Norsko, Lichtenštejnsko a Island) a Švýcarsko. SEPA pravidla dále akceptovaly banky Francouzské Guayany, Guadelope, Martinique, Réunionu a Gibraltaru. SEPA platbu je možné provést pouze z běžného účtu (korunového i cizoměnového). SEPA platbu je možné použít pro platbu v EUR do zahraničí nebo pro platbu v EUR v rámci České republiky (mimo KB) do tzv. SEPA kompatibilní banky.

Klienti, kteří mají uzavřenu příslušnou smlouvu mohou využívat příkaz k úhradě v cizí měně s individuálním FX kursem.

Zahraniční (tzv. hladká) platba – online

Slouží pro zadání tzv. hladké platby, tj. příkazu k úhradě v cizí měně či v CZK do zahraničí, nebo příkazu k úhradě v cizí měně v rámci České republiky mimo Komerční banku, následné zobrazení příkazu bez možnosti úpravy, jeho podepsání elektronickým podpisem uživatele nebo PINem k certifikátu na čipové kartě a odeslání do banky ke zpracování, příp. uložení do seznamu Příkazů k autorizaci (k pozdějšímu odeslání).
Platbu je možno provést pouze z běžného účtu, ať už korunového či cizoměnového.
Je rovněž možné zadat zahraniční platbu s dopředným datem splatnosti, kdy pro přepočet měn se použije kurz platný v den splatnosti.

Pokud se jedná o nově založený účet, je možné, že aktivní operace bude možné provádět až dva obchodní dny po založení účtu.

Klienti, kteří mají uzavřenu příslušnou smlouvu mohou využívat zahraniční platbu s individuálním FX kursem.

Příkaz k inkasu – online

Slouží pro zadání jednorázového tuzemského příkazu k inkasu v rámci Komerční banky (v CZK i v CM) i v rámci tuzemského platebního styku (v CZK), následné zobrazení příkazu bez možnosti úpravy, podepsání elektronickým podpisem uživatele a odeslání ke zpracování nebo uložení do seznamu Příkazy k autorizaci (k pozdějšímu odeslání).
Příkaz k inkasu je možné zadat pouze ve prospěch běžných účtů. Uživatel má možnost zadat příkaz s dopředným datem splatnosti.
Pokud je příkaz k inkasu příkazem do jiné banky, je třeba jej zadávat s datem splatnosti o dva obchodní dny vyšším.
Poznámka: Příkazu k inkasu musí předcházet povolení inkasování druhou stranou.

Pokud se jedná o nově založený účet, je možné, že aktivní operace bude možné provádět až dva obchodní dny po založení účtu

Odeslaný inkasní příkaz je zobrazen v Přehledu příkazů ve stavu "zpracovaný".

Pravidelné platby

Funkčnost Pravidelné platby v menu PLATEBNÍ PŘÍKAZY umožňuje umístit vybrané šablony platebních příkazů (z již existujícího seznamu šablon) do nového okna Pravidelné platby, což usnadní zadávání opakujících se plateb. V tomto okně lze měnit pouze

Okno umožňuje odeslání vybraných plateb do banky, změnu či odstranění šablony ze seznamu pravidelných plateb a přidání šablony do seznamu pravidelných plateb. Do pravidelných plateb lze zařadit pouze šablony platebního příkazu v CZK.

Jedná se o stejnou funkčnost, jako při použití šablony v platebním příkazu. Do platebního příkazu se převedou údaje ze šablony, které je pak v platebním příkazu v případě zájmu možno měnit. Jde o jednorázovou změnu. Při dalším přihlášení jsou v aplikaci MojeBanka Business zobrazeny opět údaje shodné s údaji v šablonách. Pokud chcete, aby změna údajů byla trvalá, 2x klikněte na název platby a v detailu platby změnu proveďte. Tato změna bude promítnuta v okně Pravidelné platby i v okně Šablony příkazů.

Šablon, zařazených do pravidelných plateb, může být max. 10. Ke zpracování do banky může být najednou odesláno max. 10 pravidelných plateb.

Šablony, zobrazené v okně Pravidelné platby, jsou řazeny abecedně.

Autorizace plateb

Autorizace plateb je proces, který porovnává předem nastavené limity osoby a subjektu oproti částkám odesílaných příkazů k úhradě.

Služba MojeBanka Business pracuje s dvěma typy limitů:

Denní limit subjektu

Denní limit subjektu ohraničuje maximální celkovou denní výši finančních prostředků, převáděných prostřednictvím služby MojeBanka Business, ze všech na službu napojených účtů tohoto subjektu ve prospěch účtů jiného subjektu. V případě překročení limitu bude přijetí příkazu ke zpracování odmítnuto.
Subjektem rozumíme právnickou osobu, fyzickou osobu podnikatele nebo fyzickou osobu občana, která je majitelem účtu.

Limit subjektu se nekontroluje a nesnižuje při platbách:

  • mezi účty stejného majitele v KB,
  • mezi osobními a podnikatelskými účty v KB, pokud je majitelem stejná fyzická osoba.

    Limit subjektu stanovuje na pobočce KB pro právnickou osobu její statutární orgán, pro fyzickou osobu podnikatele a pro fyzickou osobu občana sám majitel účtu.

    Limit zmocněné osoby k účtu

    Limity zmocněné osoby se stanovují k jednotlivým účtům subjektu, ke kterým má zmocněnec přístup přes službu MojeBanka Business. Limit zmocněné osoby ohraničuje maximální denní výši finančních prostředků, ve které může zmocněná osoba pořídit a odeslat příkazy na vrub příslušného účtu. Limit stanovuje na pobočce statutární zástupce společnosti nebo majitel subjektu, který udělil zmocnění a v případě Administrace on-line každý uživatel, který vlastní oprávnění on-line administrace s výjimkou zmocněné osoby, která tento limit může nastavit pouze sama sobě nebo jiné zmocněné osobě.

    Limit plateb s individuálním FX

    Limit je maximální denní výše finančních prostředků, které může uživatel převést prostřednictvím FX platby. V případě překročení limitu bude zadaný příkaz uložen do seznamu příkazů k autorizaci s individuálním FX.

    Obnova limitů

    Limity subjektu, limit uživatele k účtu a limit plateb s individuálním FX jsou denní a obnovují se nejdříve ve 20:30 hodin pracovního dne banky v závislosti na okamžiku skutečného ukončení účetního dne ve vnitřním systému Komerční banky.

    Autorizace u online příkazů s dopřednou splatností probíhá jen v okamžiku odeslání příkazu do banky nebo v okamžiku úpravy příkazu v seznamu Přehled příkazů, nikoliv v den splatnosti. Z toho vyplývá, že v den splatnosti může být z obsluhovaných účtů subjektu odúčtováno mnohem více, nežli je denní limit subjektu, jelikož může dojít k nahromadění příkazů se stejným datem splatnosti!!! Totéž platí pro limity zmocněnců (uživatelů) k účtům.

    Vícenásobná a víceúrovňová autorizace

    Služba umožňuje podmínit autorizaci příkazu či dávky jejich podepsáním více uživateli. Zároveň je možná víceúrovňová autorizace, což znamená, že k autorizaci jsou potřeba podpisy uživatelů ze dvou skupin, do nichž byly zařazeni oprávněnou osobou (uvedenou ve smlouvě). Toto zařazení do skupiny se nazývá "Autorizační role".

    Mohou být definovány tyto role:

    Standardní uživatel – nemůže využít principu vícenásobné autorizace; vždy podepisuje příkaz sám v rámci svých limitů.
    Autorizátor A – může využít principu vícenásobné autorizace; pokryje-li jeho limit celý příkaz, jde o standardní autorizaci (včetně snižování jeho limitu).
    Autorizátor B – může využít principu vícenásobné autorizace; pokryje-li jeho limit celý příkaz, jde o standardní autorizaci (včetně snižování jeho limitu). Podpis uživatele ze skupiny B je třeba při víceúrovňové autorizaci.

    Jde-li o vícenásobnou autorizaci, nesnižují se ani se nekontrolují limity jednotlivých signatářů; snižuje se a kontroluje se pouze limit subjektu.
    Nastavení vícenásobné a víceúrovňové autorizace je možno jen na pobočce. Ve službě je možno přiřadit uživatelům autorizační role, viz NASTAVENÍ | NASTAVENÍ UŽIVATELŮ | Přehled uživatelů.

    Příkazy k autorizaci

    Umožňuje uživateli vybrat příkaz či příkazy, které předtím do tohoto seznamu odeslal on nebo jiný zmocněný uživatel (z okna Příkaz k úhradě v CZK, v cizí měně, zahraniční platba nebo Příkaz k inkasu), vybraný příkaz či příkazy podepsat a odeslat do banky ke zpracování. Důvodem pro tuto funkci je možnost připravit příkazy pro odeslání druhým uživatelem, který má například vyšší denní limit k účtu. Další výhodou tohoto seznamu je možnost hromadného podepsání a odeslání až dvaceti příkazů zároveň, tj. obdoba hromadného příkazu.

    Čištění seznamu Příkazy k autorizaci

    V seznamu se udržují příkazy max. 31 kalendářních dnů staré. Příkazy jsou vždy jeden den před vypršením této lhůty zvýrazněny. Příkazy starší než 31 dnů jsou smazány bez dalšího upozornění.

    Přehled příkazů

    Zobrazuje přehled uživatelem pořízených online příkazů, jejichž datum splatnosti není starší než 31 dnů. Usnadňuje hledání pořízených příkazů a jejich stavu, tj. např. zda čekají na zpracování, jsou zpracovávány nebo zúčtovány (vč. garantovaných plateb).

    Šablony příkazů

    Šablony příkazů slouží k definování údajů opakujících se příkazů, k jejich uložení pod jménem šablony a k pozdějšímu snadnému zadávání výběrem jména šablony. V šabloně mohou být kromě povinného Čísla protiúčtu (včetně kódu banky) definovány i další údaje, tedy Částka, Variabilní symbol, Konstantní symbol, Specifický symbol, Popis pro příjemce, Popis příkazce. K jednomu cizímu účtu je možno mít i více šablon, lišících se v těchto doplňkových údajích.

    Šablony příkazů jsou svázány s daným uživatelem. Každý uživatel si vytváří vlastní šablony, které ostatní uživatelé nevidí.

    Mobilní služby

    Umožňují dobíjení předplacených SIM karet českých mobilních operátorů (O2, Vodafone, T-Mobile) a provádění plateb paušálním zákazníkům mobilního operátora Vodafone.

    Trvalé příkazy

    Slouží pro pravidelné platby pevně stanovených částek a v pevném termínu z běžného účtu plátce na stále stejný účet příjemce. V KB může být účtem příjemce účet běžný, spořicí nebo za jistých podmínek i účet termínovaný. Pomocí aplikace MojeBanka Business lze zadat, upravovat nebo rušit pouze trvalé příkazy k úhradě v CZK; tyto příkazy je také možné ukládat do seznamu k autorizaci.

    Frekvenci trvalých příkazů lze v aplikaci mojebanka stanovit na denní, týdenní, 14denní, měsíční, 2 měsíční, čtvrtletní, půlroční nebo roční.

    Lze prohlížet – a u některých typů TP také měnit či rušit – i trvalé příkazy, vytvořené pomocí jiných kanálů – Expresní linka, pobočka.

    Inkaso

    Umožňuje zřízení, změnu a zrušení povolení inkasa a povolení inkasa pro platby za pevnou linku a internet společnosti O2 Czech Republic a.s.

    Pasivní operace

    Přehled účtů

    Zobrazí přehled všech účtů, které uživatel obsluhuje pomocí služby MojeBanka Business, a setřídí je podle typu účtu a subjektu. U každého účtu se zobrazí podrobné údaje o účtu, včetně stavu běžného zůstatku (po nočním zpracování). Uživatel má možnost přejít z této funkce pro vybraný účet na zobrazení Aktuálního použitelného zůstatku (online dotaz do systému Komerční banky u všech typů účtů kromě úvěrových), do Přehledu příkazů (týká se běžných účtů a účtů termínovaných) a Transakční historie (týká se všech typů účtů).

    Použitelný zůstatek

    Zobrazí aktuálně použitelný zůstatek pro vybraný účet. Zůstatek je získán online dotazem do systému Komerční banky a je v něm zohledněn případný povolený nezajištěný debet k účtu.

    Přehled obratů

    Zobrazí sumární hodnoty pohybů na účtu v jednotlivých dnech.

    Avíza o inkasech

    Zobrazí avíza o inkasech, která mají být v aktuální Obchodní den provedena z vybraného účtu.

    Transakční historie

    Umožňuje uživateli prohlížet historii zúčtovaných příkazů, vztahujících se k vybranému účtu, obsluhovanému prostřednictvím služby MojeBanka Business. Uživatel si může nastavit různé filtry, které mu umožní požadované transakce rychleji najít. V seznamu Transakční historie jsou zobrazeny nejen příkazy zpracované v nočním zúčtování, ale také příkazy zúčtované online (tj. mající bezprostřední vliv na snížení použitelného zůstatku), ať už pořízené na vrub (tj. pořízené uživatelem) či ve prospěch účtů uživatelem obsluhovaných (tj. pořízené jiným uživatelem služby MojeBanka Business nebo profibanka ve prospěch uživatele).

    Historie je přístupná do minulosti takto:

    fyzické osoby podnikatelé a právnické osoby 397 kalendářních dnů,
    fyzické osoby občané 397 kalendářních dnů,
    nikoliv však před dnem pořízení služby MojeBanka Business.

    eVýpisy

    Funkčnost eVýpisy umožňuje nastavit elektronickou formu doručování výpisů ve formátu PDF a měnit jejich frekvenci. Elektronická forma výpisu je ekvivalentem k papírové formě.

    Neprovedené příkazy

    Slouží uživateli pro zobrazení odeslaných online příkazů v rámci služby MojeBanka Business, jejichž zpracování bylo odmítnuto Komerční bankou při přijímání ke zpracování, nebo příkazů, pořízených v rámci celé Komerční banky, odmítnutých v nočním zpracování. V tomto seznamu jsou takovéto příkazy udržovány pro fyzické osoby občany maximálně 92 dnů a pro fyzické osoby podnikatele a právnické osoby 31 dnů po datu jejich odmítnutí. Uživatel může vidět stav odmítnutých plateb u online transakcí ihned. Seznam zobrazuje odmítnuté platby, které se vztahují ke všem účtům, přístupným danému uživateli přes službu MojeBanka Business. Uživatelé, kteří mají přes pobočku nastaven jistý počet opakování zpracování odmítnutého příkazu pro nedostatek prostředků (Kartotéka KB), by měli tuto skutečnost zohlednit při úvaze o pořízení nového příkazu.

    Transakce čekající na zaúčtování

    Tato obrazovka slouží uživateli pro zobrazení jednotlivých blokací, vzniklých použitím platební karty, vždy u jednoho zvoleného účtu. Uživateli se po volbě Blokace z operací PK zobrazí všechny blokace za období od aktuálního dne až 20 dnů do minulosti.
    Uživatel má možnost zobrazit položky podle čísla karty.

    Seznam předavíz

    Předavízo slouží k informování uživatele o tom, že mu bude zaúčtována došlá hladká platba. V okamžiku zaúčtování se vytváří avízo, které je přístupné z Transakční historie. Předavíza nejsou vytvářena pro platby, u nichž dorazila SWIFTová zpráva do Komerční banky mezi 13:00 a cca 14:00 hod. – je vytvořeno rovnou avízo.

    Schránka

    Přehled zpráv slouží k zobrazení provozních a obchodních zpráv pro uživatele aplikace.

    Profily

    Slouží k prohlížení profilů (subjektů, uživatelů a účtů) bez možnosti provádění změn.

    Funkce pracuje s třemi typy profilů:

    Profil subjektu

    Zobrazuje profil subjektu. K tomuto profilu má přístup pouze majitel subjektu, tj. statutární zástupce / majitel. Uživateli se zobrazí všechny účty subjektu, obsluhované přes službu MojeBanka Business.

    Profil uživatele

    Zobrazuje osobní údaje o uživateli a seznam všech účtů všech subjektů, které může uživatel obsluhovat prostřednictvím služby MojeBanka Business, a výši příslušných limitů účtů. Uživatel má přístup jen ke svému profilu. V Profilu uživatele jsou také zobrazeny data a časy posledních 10 přihlášení uživatele do aplikace (maximálně za posledních 90 dnů).

    Profil účtu

    Zobrazuje informace o vybraném účtu, včetně seznamu všech zmocněnců pro obsluhu daného účtu v rámci služby MojeBanka Business a jejich limitů pro operace nad zvoleným účtem. Přístup mají všichni zmocnění uživatelé konkrétního účtu.

    Administrace uživatelů

    Oprávněná osoba uvedená ve smlouvě má možnost pomocí této funkce upravovat oprávnění, role a výši limitů zmocněných osob u jednotlivých účtů. Ostatním uživatelům je online funkce administrace nepřístupná.

    Správa účtů pro garantovanou platbu

    Majitel účtu či statutární zástupce firmy má možnost pomocí této funkce upravovat oprávnění zmocněnců pořizovat tzv. garantované platby.

    Pojmenování a řazení účtů, nastavení subjektu

    Účelem těchto funkcí je usnadnit uživateli výběr vlastního účtu a vyplnění údajů příkazu.
    Pomocí funkce NASTAVENÍ | NASTAVENÍ UŽIVATELŮ | Pojmenování a řazení účtů, nastavení subjektu může uživatel k účtům, které obsluhuje, přiřadit jména, jež mu později pomáhají orientovat se ve větším počtu obsluhovaných účtů nebo nastavit pořadí pro běžné a termínované účty. Je též možné nastavit, aby se aktuální subjekt při přihlášení zobrazoval jako výchozí.

    Přidání zmocněné osoby

    Majitel nebo statutární zástupce starší 18 let může přidat dle vlastního uvážení dalšího uživatele k obsluze účtů vybraného subjektu. Tato funkčnost není uživatelům mladších 18 let dostupná, a to ani v případě, že jsou majiteli účtu. V aplikaci lze přidávat pouze uživatele, kteří vlastní certifikát Komerční banky pro přímé bankovnictví.

    Přehled uživatelů

    V tomto přehledu může majitel nebo statutární zástupce nastavovat přístupy uživatelů a jejich autorizační role, případně jim umožnit i online administraci.

    Administrace uživatelů

    Majitel účtu či statutární zástupce firmy má možnost pomocí této funkce upravovat oprávnění, vč. přístupu ke garantované platbě, role a výše limitů zmocněných osob u jednotlivých účtů. Majitel účtu může delegovat právo online administrace na zmocněnou osobu. Ta může vytvořit příkaz na Přidání uživatele a nastavení práv, Nastavení rolí online administrace, ale pouze ho odesílá k autorizaci majiteli. Samostatně nastavuje přístupy ke kanálům a výši limitů a stejně tak i zrušení tohoto nastavení přístupů ke kanálům a výše limitů.

    Stažení účetních dat z banky

    Umožňuje uživateli získat soubor se zúčtovanými transakcemi v nočním zpracování v rámci všech distribučních kanálů Komerční banky ve formátu BEST KB nebo kompatibilních médií pro využití ve svém účetnictví. Klient si může zvolit datum, za které chce data z banky stáhnout (umístit do svého PC), a formát souborů (BEST KB nebo kompatibilní média). Klient může stažení opakovat několikrát, ovšem jen za období max. 397 dnů zpět od aktuálního data.

    Výpisy transakcí(výpis denní, týdenní, měsíční, vlastní).

    Tato obrazovka slouží k vytvoření tiskové sestavy (výpisů), určené pro tisk na tiskárně nebo uložení výpisů do textového souboru.
    Výpisy mohou být v detailní nebo stručné podobě.
    Výpisy je možné vytvořit k vybranému účtu za jeden den nebo vybrané období. Datum je možno vybrat v rollboxu, kde budou uvedeny jen dny s pohybem na účtu.

    Aplikace umožňuje mimo tisk výpisu přes tiskárnu také tisk do textového souboru. Je podporováno zobrazování v aplikacích typu Notepad. Třídění dat je dle:

    Informace KB

    Položka Informace KB umožňuje k získání potřebných informací přejít na vybrané internetové stránky Komerční banky (mojebanka.kb.cz, www.kb.cz a www.trading.kb.cz). Příslušné informace se uživateli zobrazí v novém okně prohlížeče.

    Jde o následující informace:

    katalog produktů a služeb Komerční banky;
    sazby a poplatky za služby Komerční banky;
    aktuality Komerční banky;
    aktuální kurzy měn;
    aktuální kurzy akcií Burzy cenných papírů Praha.

    Dávkové příkazy

    Odeslání dávky do banky

    MojeBanka Business umožňuje odeslat:

  • soubor s tuzemskými platebními příkazy ve formátu BEST KB nebo kompatibilních médií,
  • soubor se SEPA platbami ve formátu XML,
  • soubor s příkazy k SEPA inkasu ve formátu XML.

    Uživatel má možnost zadat do dávky příkazy s okamžitou nebo dopřednou splatností Dávku příkazů může odeslat pouze uživatel, který má k dispozici dostatečný osobní limit a dostatečný denní limit subjektu pro odeslání všech příkazů, které jsou v dávce obsaženy. Pokud jeden z limitů nestačí na pokrytí všech příkazů obsažených v dávce, má možnost dávku odeslat do seznamu Dávky k autorizaci. Případné smazání dávky, stejně jako její odeslání, je třeba podepsat.

    Pozn.: Uživatelé formátu BEST KB mohou i zde určovat prioritu zpracování příkazů v dávce navyklým způsobem, tj. do popisu platby na vrub se zadá jako první slovo PRIORITA, pak mezera a číslo priority (povoleno 3 až 9).

    Zpracování jednotlivých platebních příkazů z dávky

    Průběžné zpracování:

    Je-li dávka odeslána do banky a jako typ zpracování bylo vybráno Průběžné, pak se dávka v bance "rozpadne" na jednotlivé příkazy, které jsou v den jejich splatnosti zasílány k účtování. Nevstupují do systému vícekolového zpracování příkazů. V tomto režimu nekončí zpracování zamítnutím platby, ale v 18:00 hodin jsou z nezaúčtovaných příkazů z aktuálním datem splatnosti vytvořeny dávky a ty odeslány k nočnímu zpracování.

    On-line zpracování:

    Dávka odeslaná jako On-line se v bance "rozpadne" na jednotlivé příkazy a ty se v den splatnosti (inkasa do jiných peněžních ústavů dva dny před jejich splatností) odešlou ke zpracování. Pro zpracování těchto příkazů se využívá systému systému vícekolového zpracování příkazů. Příkazy, které nebyly zaúčtovány z důvodu nedostatku peněz se již neodesílají v dávce k nočnímu zpracování, ale jsou odmítnuty stejně jako standardní on-line platební příkazy.

    Dávkové zpracování:

    Při tomto způsobu je dávka odeslána do banky, kde se "rozpadne" na jednotlivé příkazy. V den splatnosti jsou z příkazů s aktuálním datem splatnosti vytvořeny dávky a ty odeslány ke zpracování (inkasa do jiných peněžních ústavů jsou odesílány dva obchodní dny před jejich splatností a pouze on-line).

    Dávka může obsahovat cizoměnové platby s konverzí, cizoměnové platby využívající individuální FX kurs (pouze do 16:00 hodin aktuálního dne, nevstupují do vícekolového zpracování)), expresní platby v CZK (pouze do 12:00 hodin aktuálního dne), inkasa do jiných peněžních ústavů (nevstupující do vícekolového zpracování) a platby na vrub, či ve prospěch termínovaných účtů. Pokud dávka obsahuje jeden z těchto typů příkazů, pak tento příkaz je zpracováván on-line bez ohledu na výběr zpracování dávky. Zahraniční platby je třeba zasílat v samostatných dávkách.

    Omezení pro velikost a obsah dávky:

    Přehled dávek

    Tento seznam umožňuje rychlé vyhledání odeslané dávky a zjištění, v jakém stavu se právě nachází (např. zda čeká na zpracování, zpracovává se, byla smazána).

    Uživatel má možnost příkazy v dávce, které ještě nejsou v konečném stavu (Zaúčtovaný, Smazaný, Zamítnutý) nebo ve stavu Zpracovávaný z dávky smazat.

    Dávky k autorizaci

    Dávka je odeslána do seznamu Dávky k autorizaci z menu DÁVKOVÉ PŘÍKAZY | Odeslání dávky do banky, pokud si uživatel vybral odeslání do tohoto seznamu.

    V této funkci má uživatel možnost:

    Funkce umožňuje uživateli umístit několik dávek do seznamu k pozdějšímu odeslání (např. uživatelem, který má dostatečný autorizační limit). Do tohoto seznamu je možno v rámci jednoho subjektu umístit během jednoho pracovního dne banky max. 200 příkazů ve všech dávkách dohromady. Dávky jsou po 31 dnech automaticky ze seznamu odstraňovány. Dávky, jimž zbývá k odstranění 1 den, jsou v seznamu zvýrazněny.
    Seznam Dávky k autorizaci zobrazuje dávky k příslušnému subjektu.

    Autorizace dávek

    Proces autorizace dávek (ověření limitů) je součástí procesu Odeslání dávky ke zpracování.

    U dávky se ověřuje:

    Pokud se v dávce vyskytuje účet v cizí měně, přepočítává se limit aktuálním kurzem z CZK na měnu účtu.

    Vícenásobná autorizace dávek viz Vícenásobná a víceúrovňová autorizace.

    Mám zájem o ...

    Tato funkce přináší větší komfort uživatelům při pořizování produktů a služeb. Po kliknutí na název produktu se zobrazí příslušné stránky KB nebo formulář s dotazníkem, který je po vyplnění odeslán zabezpečeným kanálem do banky.

    MojeBanka Business