Odeslání dávky do banky

Účel obrazovky

Funkce Odeslání dávky do banky slouží pro přenos souboru s příkazy z počítače do banky.

MojeBanka Business umožňuje odeslat:

Popis formátů, které se používají pro komunikaci s bankou, je možné stáhnout ve formátu PDF na stránkách Komerční banky. Každý uživatel je povinen se před jejich použitím s nimi seznámit.

Do dávky mohou být zařazeny i příkazy s dopřednou splatností. Délka dopředné splatnosti se řídí aktuálními podmínkami Komerční banky. Dávku lze zařadit do seznamu Dávek k autorizaci, nebo ji přímo odeslat do banky ke zpracování. K přímému odeslání dávky musí mít uživatel dostatečné limity pro pokrytí všech příkazů v dávce, kromě příkazů k inkasu (ty se neověřují proti limitům), a dostatečný limit daného subjektu, k němuž se příkazy vztahují. U příkazů k úhradě v cizí měně se do limitů započítává příslušná protihodnota cizí měny v CZK v okamžiku jejich zadání. Pokud jeden z limitů nestačí na pokrytí všech příkazů obsažených v dávce, lze dávku odeslat do seznamu dávek k autorizaci.

Během pracovního dne banky lze do systému odeslat dávky několikrát, ale počet příkazů ve všech odeslaných dávkách přes aplikaci MojeBanka Business nesmí v jednom dni převýšit 400* bez ohledu na režim zpracování dávky. Za den je v tomto smyslu považován den od 0:00 do 24:00 hod. Aby uživatel měl jistotu zpracování příkazů dávky v den odeslání, je třeba, aby dávka byla přijata ke zpracování bankou nejpozději do 18:00 hodin. Uživatelé formátu BEST KB mohou i zde určovat prioritu zpracování příkazů v dávce navyklým způsobem, tj. do popisu platby na vrub se zadá jako první slovo PRIORITA, pak mezera a číslo priority (povoleno 3 až 9).

*) Limit pro odeslání max. 400 dávkových příkazu denně se znovu navýší :

Při odeslání dávky po 18:00 hod. lze dávku zrušit pouze na pobočce KB, a to do doby jejího zúčtování nebo odmítnutí. Pokud některý z příkazů v dávce není ve stavu „zaúčtovaný“, „odmítnutý“, nebo „čekající na prostředky“ následující obchodní den po jeho splatnosti, je uživatel povinen před jeho opětovným odesláním ke zpracování ověřit stav tohoto příkazu na telefonním čísle +420 955 551 552.

Popisy některých pojmů (např. Hlavička, Oznámení, variabilní a jiné symboly apod.) najdete ve slovníčku pojmů, nebo ve FAQ.

Popis obrazovky

Prvek Popis
Vyberte formát souboru pro odeslání Umožňuje zvolit formát souboru, který má být odeslán do banky. Lze vybrat formát BEST KB, formát kompatibilních médií nebo XML.
Název dávky Umožňuje vlastní pojmenování dávky; toto pojmenování bude zobrazeno také v okně Dávky k autorizaci a Přehled dávek.
Vyberte soubor pro odeslání Okno určené k zapsání cesty k souboru, který se má odeslat do banky, a jeho jména. Je možno vyplnit pomocí tlačítka Procházet...
tlačítko Procházet... Umožňuje výběr jména a umístění odesílaného souboru pomocí myši. Takto vybraná cesta a jméno souboru se zaznamená do pole Vyberte soubor pro odeslání.
výběrový seznam Režim zpracování Vyberte, jakým způsobem se bude dávka zpracovávat.
výběrový seznam Validace data vytvoření Vyberte, zda bude datum vytvoření kontrolován proti aktuálnímu datu, nebo zda nebude kontrolován vůbec. V případě kontroly proti aktuálnímu datu bude původní datum vytvoření nahrazeno aktuálním datem a duplicity sekvenčních čísel budou hlídány proti aktuálnímu datu. V případě, že je vybráno „bez validace“ bude provedena pouze formální kontrola data vytvoření a validace na duplicity bude provedena proti uživatelem zadanému datu vytvoření.
tlačítko Uložit k autorizaci Jeho stisknutím se přemístí kopie souboru z počítače uživatele do seznamu Dávek k autorizaci, což uživatel musí podepsat. Ze seznamu Dávek k autorizaci je pak může odeslat do banky ke zpracování kterýkoliv oprávněný uživatel, který má dostatečné limity.
tlačítko Podpis a odeslání Jeho stisknutím se vyvolá obrazovka Detail dávky s přehledem odesílaných příkazů (tuzemské příkazy, SEPA platby nebo příkazy k SEPA inkasu). V něm lze dávku elektronicky podepsat a poté odeslat ke zpracování bankou.

MojeBanka Business